dwudniowy kurs weekendowy (sobota/niedziela)

21-22.03.2020

 

PODSTAWY METODYKI PROCESU PROJEKTOWANIA W BRANŻY MODY

czyli

JAK WYBRAŹNIĘ  PRZEŁOŻYĆ  NA ORYGINALNĄ KONCEPCJĘ PROJEKTOWĄ

 

 

CEL KURSU: Uzyskanie wiedzy i umiejętności z zakresu podstaw procesu projektowego, jego świadomej organizacji i następstwa działań. Zwrócenie uwagi na poszczególne etapy procesu projektowego, prowadzone niekiedy świadomie, a często biegnące intuicyjnie. Wykształcenie umiejętności analizy podejmowanego tematu, znajdowania i badania źródła inspiracji oraz jej wpływu na ostateczną formę projektu. Zdobycie umiejętności analizy i przełożenia trendów na koncepcje projektowe dopasowane do  briefu kolekcji, DNA marki i mozliwości sprzedażowych produktów.

Zajęcia mają pobudzać wyobraźnię uczestników do znajdowania oryginalnych rozwiązań i rozwijać ich kreatywność, którą będą mogli się wykazać w trakcie realizacji ćwiczeń warsztatowych. Duży nacisk położony jest na działania zrywające ze schematami, twórcze poszukiwania oraz indywidualność, pozwalającą każdemu na swobodną interpretację koncepcji projektowej  i  przełożenie własnej wyobraźni na wizualizację pomysłu. Równocześnie jednak nacisk położony jest na aspekty rynkowe działań projektowych (przewidywana grupa docelowa, sposób sprzedaży i promocji oraz segment rynku, na którym dany produkt czy kolekcja ma być lokowana).

ADRESACI KURSU: poczatkujący projektanci; styliści i blogerzy modowi pragnący poszerzać obszar działań o prace projektowe,  pasjonaci mody, osoby myślące o studiach na kierunkach związanych z projektowaniem dla branży mody, osoby pracujące w branży mody i nie mające przygotowania projektowego; kreatywni pasjonaci mody.

 

KURS POPROWADZI: 

Ilya Karvat

Absolwent Wydziału Architektury Politechniki Brzeskiej. W roku 2016 ukończył włoską Polimoda International Institute For Fashion Design and Marketing, jedną z najepszych modowych szkół na świecie. Karierę zawodową zaczął w 2001 roku jako ilustrator, potem zaczęła się jego przygoda z projektowaniem, która trwa do dziś. Od lat specjalizuje się w projektowaniu kolekcji komercyjnych. Obok projektowania znakomicie spełnia się w roli ilustratora i dyrektora artystycznego. Nadzoruje oraz zarządza całym procesem powstania kolekcji łącznie z tworzeniem strategii marketingowej i wizerunkowej. Pasjonat fotografii i sztuki nowoczesnej.

 

 

 

 

 

 

PROGRAM:

Sobota

>>>  wykład wprowadzający z elementami konwersatorium:

• omówienie formalnych etapów twórczego procesu projektowego;
• brief projektowy jako sformalizowane założenia do procesu projektowego - zbieranie i analiza materiałów;
• omówienie zasad pracy metodą "burzy mózgów", analizy morfologicznej lub synektyki na etapie poszukiwania różnych dróg rozwiązania danego zadania projektowego - temat i poszukiwanie jego interpretacji, hasło i różne skojarzenia itd.;
• wybór przewodniego tematu; źródła inspiracji, wybór inspiracji i jej przełożenie na moodboard inspiracyjny;
• poszukiwania twórcze - tworzenie tablic koncepcji (moodboardy kolekcji: nastrój, styl, paleta kolorów, materiały), prace w różnych wymiarach np. wyłanianie się projektu, rozwój projektu - prezentacja przykładowych rozwiązań;
• trendy w modzie i ich przełożenie na autorskie działania projektowe; interpretację trendów i ich dopasowanie do oryginalnego pomysłu projektowego oraz możliwości sprzedaży;

 

>>>  ćwiczenia warsztatowe:

• pisanie i interpretacja briefów projektowych, praca metodą „burzy mózgów” i „tablicy skojarzeń” nad poszukiwaniem różnych rozwiązań danego tematu projektowego oraz tworzeniem nazw kolekcji i haseł przewodnich.

 

Niedziela

>>>  ćwiczenia warsztatowe:

• research – analizowanie tematu projektowego, poszukiwanie źródeł inspiracji, pomysłów na jego interpretację, zbieranie materiałów, selekcja i znajdowanie rozwiązań, próba zerwania z działaniem konwencjonalnym i standardowym, wytyczanie nowych interpretacji tematu, testowanie wybranej z metod: np. burzy mózgów; analizy morfologicznej, synektyki;
• autorskie rozwiązanie zadanego tematu według briefu projektowego w celu stworzenia oryginalnych moodboardów inspiracyjnych, opracowanie palety kolorów i dobór materiałów stosownie do koncepcji projektowej, opracowanie tekstowe (hasła) i wizualne znalezionego rozwiązania tematu;
• tworzenie storyboardów dla brand persony, dopasowanych do briefu oraz storytellingu kolekcji;
• analiza krytyczna pomysłów i korekta projektów (korekta autorska i zewnętrzna).

 

DATA:              21–22.03.2020

MIEJSCE:        VIAMODA Szkoła Wyższa w Warszawie, ul. Paca 37

GODZINY:       10 - 17:00 (45 min przerwy)

CENA:             800 PLN 

                        (Cena obejmuje materiały potrzebne do pracy podczas zajęć)

 

JESTEŚ  ZDECYDOWANY?

1. wypełnij formularz  >>>          

Na adres mailowy: marketing@viamoda.edu.pl

2. wyślij zgłoszenie o treści:

  • Metodyka procesu projektowania –poziom podstawowy
  • Imię i Nazwisko

 

3. dołącz podpisaną informację o ochronie danych osobowych

Informacja o ochronie danych osobowych:  pobierz

4. dołącz potwierdzenie przelewu

Numer konta:

PL 80 1600 1068 1843 8502 7000 0004

Viamoda Szkoła Wyższa z siedzibą w Warszawie
Bank BGŻ BNP ParibasS.A.


W tytule przelewu prosimy wpisać IMIĘ I NAZWISKO, METODYKA PROCESU PROJEKTOWANIA.
 

 

W odpowiedzi drogą mailową otrzymają Państwo potwierdzenie udziału w kursie.

Uczestnicy szkolenia otrzymają certyfikat ukończenia kursu Podstawy metodyki procesu projektowania

 

 

KONTAKT : e-mail: marketing@viamoda.edu.pl   tel.: +48 506 561 999