O STUDIACH

Specjalność dedykowana przyszłym projektantom akcesoriów modowych, managerom produktu, dyrektorom kreatywnym firm produkujących akcesoria dla branży fashion (paski, torby, nakrycia głowy, rękawice, apaszki, szale, buty, biżuterię alternatywną i inne dodatki do ubioru), których interesuje projektowanie połączone z zarządzaniem produktem - od pomysłu, poprzez projekt z pełną dokumentacją techniczną, aż do jego wytworzenia. W trakcie procesu kształcenia studenci poznają procesy projektowe i realizują je samodzielnie z synergicznym wsparciem wiedzy technologicznej, managersko-marketingowej, na temat innowacji, świadomości trendów modowych – w szczególności tych związanych z akcesoriami, technologicznych, produktowych i projektowych. Wykorzystują w swoich działaniach technologie IT i profesjonalne programy wsparcia z obszaru CAD. Studenci analizują rolę akcesoriów w branży mody, rynek akcesoriów w tym tych, które zaliczane są do dóbr premium i luksusowych, tworzą stylizacje z wykorzystaniem akcesoriów i analizują ich rolę na wybiegach oraz jako dopełnienie kolekcji projektanckich. Poznają zmiany zachodzące na rynku akcesoriów, nowe tendencje projektowe i materiałowe oraz analizują makro (np. odchodzenie od stosowania skór) i mikrotrendy (sezonowe propozycje) wpływające na estetykę i funkcjonalność akcesoriów oraz propozycje rynkowe.

Proces dydaktyczny kładzie nacisk na aspekty estetyczne, design, modę, ale również technologiczne: świadomość technologii rękodzielniczych i przemysłowych, inżynierii materiałowej, organizacji procesów wytwórczych w branży, dokumentacji projektowej i produkcyjnej, jakości wyrobów i jej kontroli, odbioru produkcji oraz wprowadzania produktów na rynek wraz z elementami marketingu i efektywności ekonomicznej.

Uczelnia umożliwia swoim studentom udział, jeszcze w trakcie studiów, w przygotowaniu autorskich projektów kolekcji. Uczelnia należy do Związku Przedsiębiorców Przemysłu Mody „LEWIATAN”, który zrzesza również przedsiębiorców z branży akcesoryjnej, w tym przemysłu skórzanego. Poprzez mocne umiejscowienie Uczelni VIAMODA, która jako uczestnik RADY ds. KOMPETENCJI - PRZEMYSŁ MODY I INNOWACYJNE TEKSTYLIA, ma duże i wciąż aktualizowane rozeznanie w oczekiwaniach rynku pracy  i dostosowuje ofertę kształcenia do tych potrzeb.

Studia prowadzone są w języku polskim w trybie stacjonarnym i niestacjonarnym.

Ścieżka kariery zawodowej po ukończeniu niniejszej specjalności:

  • Koordynator i manager produktu
  • Merchandiser i manager kolekcji
  • Dyrektor kreatywny marki
  • Specjalista do spraw zakupów materiałów bądź kolekcji
  • Specjalista od technologii i konstrukcji z przygotowaniem kreatywnym
  • Samodzielny przedsiębiorca