JESTEŚ  JUŻ  ZDECYDOWANY ?  PRZEJDŹ  DO  ZAKŁADKI   >>>    

Projektowanie (design)

Kształcimy ogólnoplastycznie, artystycznie i humanistycznie opierając się na wzorcach i kadrze akademii sztuk pięknych, praktykach z rynku reklamy i grafiki użytkowej oraz przykładzie europejskich uczelni, mając na celu rozwinięcie jak największej wrażliwości i kreatywności twórczej projektanta, związanej z rozumieniem rozwoju estetyki i zmianami trendów. Uczymy otwartości na konceptualne działania, które niosą za sobą wysoką estetykę, niezaprzeczalną jakość oraz użyteczność zgodną z aktualnymi trendami. Uczymy zasad Visual Merchandisingu. Jednym z celów kształcenia w tym obszarze jest praktyczne oraz teoretyczne przygotowanie studentów do tworzenia strategii i koncepcji prezentacji produktów w miejscu sprzedaży (w kanale tradycyjnym lub e-commerce – na wirtualnych półkach). Prezentujemy VM jako jedno z kreatywnych pól strategicznej kreacji i zarządzania produktem i marką. Studenci poznają podstawy psychologii widzenia i percepcji, uczą się analizować najnowsze trendy w ekspozycji i prezentacji produktów, odczytywać i rozumieć potrzeby klienta w miejscu sprzedaży. Zdobywają praktyczne umiejętności pozwalające im wytyczać ścieżki klienta, projektować strefy sprzedaży i ekspozycji produktów oraz budować całościowy layout sklepu (tradycyjnego i wirtualnego), miejsca ekspozycji, przestrzeni wystawienniczej i targowej.

 

Technologia

Kładziemy nacisk na rozumienie ścisłych związków pomiędzy projektowaniem a technologią, umożliwiającą realizację pomysłu lub kreującą nowe obszary działań projektowych (projektowanie stron www, platform sprzedażowych, grafiki i kontentu na stronach i w mediach społecznościach). Ważnym elementem jest wykorzystanie technologii do monitorowania zachowń konsumenckich oraz tworzenia różnorakiego przekazu docierającego do klienta różnymi kanałami (oddziaływania na klienta omni i multichannel) i „wciągającego go” w świat marki. Sukces działań związanych z projektowaniem sprzedaży– zwłaszcza realizowanej kanałem internetowym – oraz narzędzi wsparcia daje synergiczne połączenie bezpiecznych i optymalnych rozwiązań technicznych z nieszablonowymi projektami graficznymi. Studenci poznają programy graficzne pozwalające projektować layouty stron sprzedażowych i wypełniać jej zawartością merytoryczną oraz budować ich warstwę wizualną. Jednocześnie makietują projekty witryn sklepowych, powierzchni wystawowych i tworzą scenariusze procesu sprzedażowego.

Marketing, przedsiębiorczość

Przekazujemy podstawy myślenia strategicznegoo, rozumienia swojej pracy w kontekście struktury branży i rynku, znajomości organizacji firm branżowych, znajomości segmentacji rynku i oferty produktowej, umiejętności planowania kariery, rozumienia przemian i rozwoju rynku oraz mechanizmów ekonomicznych, znajomości specyfiki marketingu mody oraz nowatorskich metod komunikacji i sprzedaży (e-marketing, e-commerce, mass customization).

 

> Przedmioty dla specjalności:

  • techniki plastyczne
  • kompozycja
  • rysunek
  • historia marki i marki modowej
  • procesy projektowe a gospodarka
  • projektowanie customer experience
  • zarządzanie designem
  • zarządzanie obsługą klienta
  • projektowanie na potrzeby e-commerce
  • kreacja obrazu mody
  • pracownia technik komputerowych cad
  • nowe narzędzia komunikacji
  • monitoring i analityka zachowań konsumenckich
  • projektowanie eventów promocyjnych
  • stylizacja i prezentacja kolekcji
  • wprowadzenie marki i produktu na rynek
  • seminarium dyplomowe
  • przygotowanie pracy dyplomowej i przygotowanie do egzaminu dyplomowego

 

> Przedmioty kierunkowe

  • metodyka procesu projektowania
  • projektowanie marki
  • projektowanie produktu
  • projektowanie komunikacji i oddziaływań
  • projektowanie prezentacji i ekspozycji
  • badanie trendów i zmiany estetyki
  • system i rynki w branży
  • profesje w branży i planowanie rozwoju zawodowego
  • techniki autoprezentacji
  • innowacje technologiczne w branży
  • elementy ekonomii i przedsiębiorczości
  • organizacja i zarządzanie w sektorach kreatywnych

 

 KONTAKT : e-mail: rekrutacja@viamoda.edu.pl   tel.: +48 506 561 999 

 

> Przedmioty kształcenia ogólnego

  • BHP
  • wychowanie fizyczne
  • język obcy
  • technologia informacyjna
  • ochrona własności intelektualnej

 

> Przedmioty podstawowe

  • historia sztuki, wzornictwa i ubioru
  • podstawy rysunku
  • zagadnienia kompozycji i nauka o kolorze
  • grafika użytkowa
  • sztuka i kultura współczesna
  • moda jako zjawisko społeczne
  • fotografia i techniki multimedialne
  • wiedza o człowieku
  • wiedza techniczna i materiałoznawstwo
  • plener