Program studiów stanowi połączenie minimum programowego, obowiązującego na kierunku Wzornictwo, z innowacyjnymi rozwiązaniami kształcenia. Atrakcyjne propozycje przedmiotów dających praktyczne wykształcenie są szczególnie mocno zaakcentowane w bloku przedmiotów kształcenia kierunkowego.
W trakcie pierwszych 3 semestrów studenci zdobywają podstawy wiedzy ogólnej i podstawowej z obszarów mody, zaś kolejne semestry procesu edukacyjnego dedykowane są przedmiotom związanym z wybraną specjalnością, w tym przypadku: PROJEKTOWANIE UBIORU I ZARZĄDZANIE TECHNOLOGIĄ. Poniżej znajduje się wykaz przedmiotów kształcenia ogólnego, podstawowych, kierunkowych oraz dedykowanych niniejszej specjalności.
Przedmioty dla powyższej specjalności
- rysunek żurnalowy
- rysunek technologiczny
- zarządzanie technologią produkcji odzieży
- budowa i właściwości odzieży
- struktura i projektowanie kolekcji
- pracownia kształtowania formy i projektowanie odzieży
- pracownia konstruowania i modelowania odzieży
- pracownia technik komputerowych CAD
- pracownia realizacji wzorów
- dokumentacja produkcyjna i kalkulacja kosztów
- pracownia koncepcyjna - rozwój nowych produktów
- stylizacja i prezentacja kolekcji
- wykańczanie i uszlachetnianie tekstyliów
- praktyki specjalnościowe
- pracownia realizacji kolekcji dyplomowej
- seminarium dyplomowe
- projekt dyplomowy
Przedmioty kształcenia ogólnego
- BHP
- wychowanie fizyczne
- język obcy
- technologia informacyjna
- ochrona własności intelektualnej
Przedmioty podstawowe
- historia sztuki, wzornictwa i kultury
- techniki plastyczne
- rysunek
- kompozycja
- podstawy rysunku
- zagadnienia kompozycji i nauka o kolorze
- grafika użytkowa
- sztuka i kultura współczesna
- moda jako zjawisko społeczne
- fotografia i techniki multimedialne
- wiedza o człowieku
- wiedza techniczna i materiałoznawstwo
- procesy projektowe a gospodarka
- plener
Przedmioty kierunkowe
- metodyka procesu projektowania
- projektowanie marki
- projektowanie produktu
- projektowanie komunikacji i oddziaływań
- projektowanie ekspozycji i VM
- trendy i zmiany estetyki
- system i rynki w branży
- profesje w branży i planowanie rozwoju zawodowego
- techniki autoprezentacji
- innowacje technologiczne w branży
- elementy ekonomii i przedsiębiorczości
- organizacja i zarządzanie w sektorach kreatywnych
- praktyki kierunkowe