Powszechnie uważa się, że wygląd człowieka, w dużej mierze kreowany przez ubiór, wpływa na wiele aspektów relacji międzyludzkich. Miuccia Prada powiedziała: „To, co masz na sobie, świadczy o tym, jak prezentujesz się światu, a już zwłaszcza dziś, kiedy kontakty ludzkie są, a zaraz ich nie ma. Moda to żywy język.” I właśnie po to, aby poznać ten niezwykły, bazujący na subtelnościach, formach i detalach, kolorach i fakturach język mody, żeby zrozumieć fenomen ponadczasowej estetyki, zdecydowałam się na studia w VIAMODA. Po dyplomie zamierzam otworzyć własną markę odzieżową, która tworzyć będzie odpowiedzialnie i ze zrozumieniem potrzeb oraz oczekiwań klientów.

OKSANNA ASMARYAN


Z4XY

Nazwa kolekcji nawiązuje do tematu mojej pracy dyplomowej, w której skupiam się na zjawisku mody poszczególnych pokoleń, cech je odróżniających, ale i tym, co wspólne. Zastanawiam się nad fenomenem inspiracji stylem nastolatków i trendami w modzie dla dojrzałych kobiet, wywodzącymi się z szaf ich córek. Wpisuje się to w ogólną tendencję na „nieprzemijającą młodość” i zacieranie się różnic międzypokoleniowych. W kolekcji Z4XY (Z for XY) nie próbuję przebrać dorosłych za nastolatk, ale zachowując pewien poziom eleganckiego stylu, zaadoptować trendy i kolory charakterystyczne dla post–millennialsów w projektach przeznaczonych dla kobiet trzydziesto-czterdziestoletnich i starszych.