
Studia
DYREKCJA KREATYWNA I KOMUNIKACJA MARKI MODOWEJ
W świecie, w którym panuje cywilizacja obrazkowa i cyfryzacja, rolą dyrektora kreatywnego jest świadome i celowe łączenie praktyk z obszarów tworzenia produktu i jego kreatywnej wizji, budowania strategii, rozwijania marki oraz przestrzeni wokół niej, biorąc pod uwagę formę jego prezentacji oraz komunikacji medialnej. To wszystko w połączeniu z odpowiednim storytelling’iem, aktualną dawką wiedzy nt. trendów, innowacji w branży i projektowania doświadczeń przybiera formę płaszczyzny, na której odbywa się dialog pomiędzy marką a klientem. Może on wyjść szeroko poza produkt tylko wtedy, gdy marka jest dobrze osadzona w rynku i klient rozumie, jakie jest jej DNA, co marka do niego „mówi” i jakie reprezentuje wartości.
POZIOM:
FORMA:
CZAS:
JĘZYK:
KIERUNEK:
EDYCJA:
START:
STUDIA II STOPNIA – MAGISTERSKIE
STUDIA NIESTACJONARNE
2 LATA – 4 SEMESTRY
POLSKI
WZORNICTWO
2023/24
10.2023 r.
STUDIUJ, PRACUJ!
Zamykam oczy, aby lepiej widzieć.
– Paul Gauguin –
Program
Studia magisterskie Dyrekcja kreatywna i komunikacja marki modowej to wiodący program kształtujący dyrektorów kreatywnych i ekspertów ds. komunikacji posługujących się wielopłaszczyznowym językiem kreacji – od tekstowej po audiowizualną. Celem działań dyrektorów kreatywnych jest opowiadanie niepowtarzalnych historii poprzez tworzenie wieloplatformowych kampanii skierowanych do odbiorców zarówno offline, jak i online. Obdarzeni wyobraźnią, wytyczają kierunki i budują wspólną wizję marek oraz firm mody, tworząc ekscytujące i zrównoważone doświadczenia sensoryczne 360°. Od architektury obrazu lub od emocji otaczających pojedynczy obiekt po wielowymiarową kurację przestrzeni wystawienniczej, ich kreatywny umysł koordynuje projekty artystyczne, wyczuwając ducha czasu i wykraczając poza estetyczne konwencje.
Program studiów Dyrekcja kreatywna i komunikacja marki modowej jest odpowiedzią na potrzeby dynamicznie zmieniającego się rynku odzieżowego, podążającego za ogólnoświatowymi trendami i rozwiązaniami technologicznymi, na którym uwidacznia się coraz większe zapotrzebowanie na specjalistów projektujących strategię marki, jej komunikację oraz kreujących całościową koncepcję firmy i jej produktów. Dyrektor kreatywny w tym rozumieniu to osoba tworząca założenia produktu, budująca tożsamość marki modowej oraz realizująca zindywidualizowane projekty ze zmysłowym i konceptualnym podejściem wymaganym przy zarządzaniu sztuką.
Program wykorzystuje praktykę komunikacji wizualnej jako centralny punkt do formułowania odpowiedzi na zmiany społeczne, polityczne i technologiczne, a także potrzeby współczesnych konsumentów. Koncentruje się na generowaniu koncepcji, proponowaniu pomysłów i iteracyjnym projektowaniu, które są zorientowane zarówno na globalne, jak i lokalne aspekty designu przyszłości. Daje również dogłębną wiedzę nt. projektowania komunikacji, w tym także projektowania graficznego oraz typografii i projektowania interfejsów przy wykorzystaniu innowacyjnych technologii cyfrowych.
Koncepcja programu studiów magisterskich Dyrekcja kreatywna i komunikacja marki modowej oparta jest na komponencie programu z obszaru sztuki. Studia II stopnia trwają 4 semestry i realizowane są w formie niestacjonarnej w liczbie 1095 godzin (w tym 360 godz. praktyk).
Program studiów został tak skonstruowany, aby zajęcia kształtujące umiejętności praktyczne stanowiły znakomitą większość wszystkich zajęć, tak aby umiejętności praktyczne zdobyte w trakcie studiów stanowiły Waszą konkurencyjną przewagę na rynku pracy. W toku kształcenia uzyskasz 120 punktów ECTS.
Mentor
MGR KINGA MILLER
Prorektor VIAMODA oraz Managing & Marketing Director LUMA
Absolwentka MBA in Fashion Business Development w ESMOD-Paris, Marketing Management Program – California University w USA, Dziennikarstwa i Nauk Politycznych oraz Socjologii na Uniwersytecie Warszawskim. Zarządzała komunikacją i wizerunkiem marek luksusowych oraz premium działających w branży odzieżowej, wśród których znalazły się m. in.: Deni Cler, Cacharel, Vistula, Wólczanka, Replay, Maurphy&Nye oraz Wolford. W latach 2000-2004 związana z legendarnym Kalendarzem Pirelli w Polsce, a od 2010 roku aktywnie działa na rzecz VIAMODA Szkoły Wyższej. Obecnie dyrektor kreatywna w marce Esotiq.
Ścieżki kariery
- Dyrektor kreatywny / Dyrektor artystyczny
- Właściciel studia kreatywnego w branży mody
- Menedżer ds. Komunikacji
- Menedżer ds. Visual Brandingu
- Manager w agencji kreatywnej full-service
- Właściciel autorskiej marki odzieżowej
- Creative Brand Manager marki modowej
- Trend watcher / Trend forecaster
- Kurator
- Krytyk mody
Moduły programu
- Projektowanie dla współczesności, design zrównoważony
- Projektowanie dla różnych segmentów rynku
- Kreatywne projektowanie produktu oraz budowanie graficznej strony komunikatu
- Rola dyrektora kreatywnego w marce modowej
- Storytelling, copywriting i webwriting – budowanie kreatywnego komunikatu
- Projektowanie Customer Experience
- Projektowanie UX/UI na potrzeby internetu
- Content marketing i optymalizacja komunikacji przy użyciu narzędzi Google Ads i Google Analitics
- Typografia i projektowanie identyfikacji wizualnej
- Podstawy druku i przygotowanie do druku
Forma studiów
Zajęcia w cyklu weekendowym odbywają się dwa razy w miesiącu, maksymalnie dziesięć spotkań w semestrze. Studia te dedykowane są osobom, które ukończyły studia licencjackie oraz chcą poszerzać specjalistyczną wiedzę w obszarze dyrekcji kreatywnej i komunikacji marki modowej w branży mody.
W trakcie studiów studenci mają także możliwość uczestnictwa w branżowych wykładach gościnnych, mają dostęp do zasobów biblioteki VIAMODA dedykowanej branżom kreatywnym, w tym oczywiście modzie, mogą również korzystać z unikalnych materiałów i skryptów opracowywanych przez wykładowców.
Stypendia
Studenci VIAMODA Szkoły Wyższej w Warszawie mają wiele możliwości skorzystania z pomocy materialnej ze środków pochodzących z budżetu Państwa. Co roku stypendia przyznawane są studentom uzyskującym wyróżniające wyniki w nauce, studentom będącym w trudnej sytuacji materialnej oraz studentom niepełnosprawnym.