Wykładowcy VIAMODA Szkoły Wyższej w Warszawie to aktywni zawodowo eksperci z kraju i zagranicy, działający w przemyśle mody, a także wybitni dydaktycy związani z czołowymi uczelniami mody w Polsce i na świecie m.in. z Akademią Sztuk Pięknych w Łodzi, Politechniką Łódzką, włoską Polimodą, a także innymi uczelniami europejskimi. Wykładowcy VIAMODA to projektanci, konstruktorzy odzieży, graficy współpracujący z najlepszymi agencjami reklamowymi czy artyści plastycy. To także eksperci z wieloletnim doświadczeniem rynkowym, łączący wiedzę teoretyczną z praktyczną znajomością zagadnień związanych z przemysłem modowym.

Zaproszenie tych osób do współtworzenia VIAMODA Szkoły Wyższej daje gwarancję dobrego przygotowania absolwentów do realnych warunków, z jakimi zetkną się wkraczając na rynek pracy po ukończeniu studiów. Nasi wykładowcy uczą nie tylko jak zaprojektować i wyprodukować produkt, ale również jak zadbać o jego oprawę, promocję i sprzedaż. Pokazują, jak przygotować proces wytwórczy zaczynając od zbadania rynku, kalkulacji procesu projektowania i wdrożenia do produkcji, aż po sprzedaż gotowego wyrobu.

 dr inż. Marzanna Lesiakowska-Jabłońska

Wieloletni pracownik Katedry Odzieżownictwa i Tekstroniki Wydziału Technologii Materiałowych i Wzornictwa Tekstyliów na Politechnice Łódzkiej, przez kilka lat Kierownik Studiów Podyplomowych Moda i Wzornictwo Universite de la Mode utworzonych przez Politechnikę Łódzką we współpracy z Francuskim Universite Lumiere Lyon 2, współpracownik francuskiej firmy Lectra Systemes światowego lidera na rynku profesjonalnych systemów CAD/CAM dla przemysłu odzieżowego i pracowni projektowych. Autorka licznych publikacji specjalistycznych o tematyce dotyczącej technologii wytwarzania, projektowania, struktury i jakości odzieży oraz badania pracy i sterowania procesami produkcyjnymi w przemyśle odzieżowym. Współpracownik firm technologicznych z branży, ekspert Akademii Szwalni, członek Rady Programowej FashionPhilosophy Fashion Week Poland. Praktyk przemysłu mody. Autorka koncepcji programowej studiów w VIAMODA Szkole Wyższej. Wykładowca Akademii im. Leona Koźmińskiego.

 

KINGA MILLER

Prorektor ds. Promocji i Współpracy z Zagranicą

Rector's Proxy for Development and International Cooperation

Wykładowca VIAMODA, Akademii L. Koźmińskiego i Collegium Civitas w Warszawie. Absolwentka MBA in Fashion Business Development w Paryżu, Marketing Management Program na Uniwersytecie Kalifornijskim w Stanach Zjednoczonych, Dziennikarstwa i Nauk Politycznych oraz Socjologii na Uniwersytecie Warszawskim. Zarządzała wizerunkiem marek luksusowych oraz premium działających w branży odzieżowej, wśród których znalazły się m.in.: Deni Cler, Cacharel, Vistula, Wólczanka, Replay, Maurphy&Nye oraz Wolford. Uczestniczyła we wprowadzaniu marek międzynarodowych na rynek polski; współtworzyła między innymi strategię wejścia do Polski globalnej marki bielizny Victoria’s Secret. Od 2010 roku aktywnie rozwija działania VIAMODA Szkoły Wyższej w Warszawie w obszarach współpracy zagranicznej oraz studiów podyplomowych. Wcześniej związana z legendarnym Kalendarzem Pirelli w Polsce, dzięki któremu odkryła zamiłowanie do mody i jej tajników. W trakcie swojej kariery zawodowej była gościem i prelegentem wielu spotkań i konferencji poświęconych branży odzieżowej oraz komunikacji marketingowej, wśród których można wymienić: Polską Radę Dyrektorów Marketingu, Ogólnopolski Kongres „Promocje sprzedaży“ czy Philosophy Fashion Week Poland.

 

mgr Marianna Kupść

Doświadczony Marketing Manager i Trend Researcher pracujący w branży fashion i na rynku sztuki. Marianna pracowała dla największych firm odzieżowych w Polsce, m.in. Reserved, 4F, Esotiq czy Diverse. W swoim portfolio posiada wiele ekscytujących projektów, takich jak sesje zdjęciowe oraz eventy ze światowymi modelkami, (m.in. Georgia May Jagger czy Freya Beha Erichsen) czy autorskie projekty z udziałem największych polskich blogerek modowych (Jessica Mercedes, Maffashion, Macademian Girl i in.). Brała też udział we wprowadzaniu marki Reserved na rynek niemiecki oraz współtworzyła nowy wizerunek marki 4F. Marianna w planowaniu strategicznym wykorzystuje wiedzę z takich dziedzin jak psychologia, neuromarketing, nowe technologie i mindfulness, napisała pracę na temat nowych technologii w kampaniach marketingowych i była jednym z pierwszych inicjatorów wykorzystania Augmented Reality na rynku komercyjnym w Polsce. W 2018 roku brała udział jako prelegentka w konferencji 100% Retail & Fashion. 

 

dr Małgorzata Łukawska

Wieloletni pracownik Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi. Autorka licznych pokazów i laureatka konkursów artystycznych, uznana jurorka konkursów "Mody Folk", "O Złoty Guzik Diabła Boruty", "Targów Rzemiosła Artystycznego" w Łodzi. Współpracuje z przemysłem odzieżowym jako projektantka ubiorów ze skór naturalnych oraz ubiorów dla dzieci. Doskonały dydaktyk uhonorowany licznymi nagrodami za pracę ze studentami. Promotorka licznych prac licencjackich i magisterskich z obszaru projektowania ubioru. Wychowawca wielu uznanych, polskich projektantów.

 

dr Dominika Łukawska

Absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi. Dyplom z wyróżnieniem obroniła w Pracowni Projektowania Ubioru. Podczas studiów otrzymała Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Jest też laureatką licznych konkursów artystycznych (m.in. I miejsce na Warsztatach Mody we Florencji, laureatka dwóch konkursów im. W. Strzemińskiego) i autorką wystaw rysunków. Obecnie zajmuje się projektowaniem grafiki odzieżowej, jej nadruki można zobaczyć w takich firmach jak Troll, Top Secret i Monnari. Równolegle zajmuje się też pracą dydaktyczną. Wykłada kompozycję na Wydziale Grafiki i Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi.

 


 dr Andrzej Foder 

Dr sztuki, absolwent ASP im. Władysława  Strzemińskiego w Łodzi. Od 1991 roku pracuje jako  projektant ubioru. Współpracował z wieloma firmami  odzieżowymi jak: Artyon, Moda Polska, Beata, Pabia,  Kama International. Główny projektant w firmach:    Próchnik, Wólczanka, Modesta, PAWO. Autor linii koszul Wólczanki: LAMBERT, AWANGARD,  LETTFIELD. W 2008 roku z okazji dziesięciolecia  magazynu Moda Męska uznany został za jednego z  czterech projektantów dekady 1998-2008, mających  największy wpływ na kształtowanie ubioru polskich  mężczyzn. W 2011 roku Fashion Magazine umieścił go na liście 50 osób mających największy wpływ na modę w Polsce. W 2012 roku wyróżniony Honorową Złotą Nitką na dwudziestej, jubileuszowej edycji tego konkursu. Juror w konkursach: Złota Nitka 2010, 2011, 2012, 2016, Fashion Designer Awards 2009-2018. Członek Rady Programowej Designer Avenue – Fashion Week Poland – Fashionphilosophy. Wieloletni wykładowca projektowania ubioru w Międzynarodowej Szkole Kostiumografii i Projektowania Ubioru w Warszawie. Od 2007 roku główny projektant w firmie PAWO.

 


mgr inż. arch Kaja Abdank-Gruca

Architektka i dziennikarka specjalizująca się w komunikacji i marketingu. Absolwentka wydziału architektury Politechniki Warszawskiej na kierunku Architecture For Society of Knowledge. Autorka pracy magisterskiej dotyczącej problemu "Zubożenia struktury handlowej współczesnego śródmieścia - na przykładzie ul. Marszałkowskiej w Warszawie". Praca zrealizowana pod kierunkiem dr hab. inż. arch. Jana Słyka i dr hab. inż. arch. Małgorzaty Rozbickiej polegała na wykorzystaniu do komercjalizacji śródmieścia metod powszechnie stosowanych w projektowaniu przestrzeni handlowych i ich marketingu.
Doświadczenie zawodowe zdobywała w warszawskich pracowniach architektonicznych. Pracowała także w Clear Channel Poland, magazynie "Dobre Wnętrze" i na Złotej 44 (ORCO). Członek Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich. Laureatka III edycji konkursu Futu Wawa. Od  2015 związana ze studiem architektonicznym Workplace, gdzie odpowiada za marketing, pr, employer branding, chm, rekrutację i onboarding. Pisze o projektowaniu nowoczesnego środowiska pracy, a także koordynuje konferencje, szkolenia i warsztaty dla klientów w ramach badań i zarządzania zmianą (chm) w organizacjach (m.in. MediaCom i Allegro w Warszawie). Wyznaje zasadę “sharing is caring”. Najlepiej czuje się, gdy to co robi pozwala innym się rozwijać. Najwyżej ceni projektowanie zorientowane na człowieka (human centered design, ux) i łączące w sobie funkcję z estetyką (iteracje, prototypowanie, design thinking). W VIAMODA odpowiada za przedmiot Zarządzanie Designem, w ramach którego przybliża metody przełożenia świata kreacji – designu, mody, sztuki, architektury – na realia rynku komercyjnego. 

 

dr Olga Mieloszyk

Ukończyła z wyróżnieniem Akademię Sztuk Pięknych w Łodzi w roku 2011 w ramach dwóch specjalizacji: Projektowanie ubioru oraz Projektowanie obuwia i wyrobów ze skór. Stypendystka Escola Superior de Artes e Design w Porto w Portugalii oraz Central Saint Martins College of Art and Design w Londynie.

Zwyciężczyni  głównych nagród: Art and Fashion Festival w Poznaniu w 2010 roku w kategorii Fashion Illustration oraz Gali Dyplomowej w 2011 roku; otrzymała również nagrody Rektora ASP Łódż, jak również Vivy!Mody, Pomada FASHION  Office, LPP, Rynek Mody, Coats, Wydawnictwo Promedia oraz w 2012 roku  - Faces of Design Berlin.

Projektuje ubiór,  zajmuje się rysunkiem mody, a obie wartości spotyka ze sobą tworząc autorskie nadruki. Wzorami pokrywa skóry, tkaniny oraz tworzy własne propozycje przestrzennych materiałów.

       

Ilya Karvat

Absolwent Wydziału Architektury Politechniki Brzeskiej. W roku 2016 ukończył włoską Polimoda International Institute For Fashion Design and Marketing, jedną z najepszych modowych szkół na świecie. Karierę zawodową zaczął w 2001 roku jako ilustrator, potem zaczęła się jego przygoda z projektowaniem, która trwa do dziś. Od lat specjalizuje się w projektowaniu kolekcji komercyjnych. Obok projektowania znakomicie spełnia się w roli ilustratora i dyrektora artystycznego. Nadzoruje oraz zarządza całym procesem powstania kolekcji łącznie z tworzeniem strategii marketingowej i wizerunkowej. Pasjonat fotografii i sztuki nowoczesnej. 

 

 



mgr Aneta Mazurek

Absolwentka Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego oraz Zarządzania W Sektorach Mody na Akademii Leona Koźmińskiego przy współpracy z VIAMODA Szkołą Wyższą w Warszawie. Pracowała jako dziennikarz w magazynie modowym. Zawodowo zajmuje się komunikacją i tworzeniem contentu dla marek. Swoje wieloletnie doświadczenia w pracy wykorzystuje podczas spotkań ze studentami. Modą interesuje się odkąd pamięta. Szczególnie bliscy są jej rodzimi projektanci, których wspiera promując ich dokonania na swoim blogu. Wyszukiwanie niszowych marek, często początkujących twórców zaczynających swoją przygodę w branży, stało się jej prawdziwą pasją. Wierzy, że polska moda ma nieograniczony potencjał i warto ją promować także poza granicami kraju, co chętnie czyni podczas licznych podróży.

 

mgr Joanna Samborska

Z wykształcenia politolog. Marketing polityczny bez żalu porzuciła dla mody, z którą związała życie zawodowe. Specjalista marketingu i PR branży modowej, projektant, producent sesji zdjęciowych.  W portfelu marek dla których pracowała znajdują się między innymi: Deni Cler, Vistula, Wólczanka, W.Kruk, Galeria Centrum, MJ Monika Jaruzelska. Odpowiadała za realizację strategii marketingowej i PR powyższych marek, współpracowała z redakcjami, showroomami i stylistami, wprowadzała produkty na rynek. Aktualnie projektuje damską kolekcję dla marki Próchnik, stylizuje sesje zdjęciowe i pokazy mody. Fotograf z pasji i zamiłowania, specjalizuje się w zdjęciach reportażowych i backstage.

 

 

mgr Anna Tobera

Absolwentka Politechniki Łódzkiej Wydziału Włókienniczego. Zdobyła wieloletnie doświadczenie zawodowe kierując produkcją  w renomowanych firmach odzieżowych Wólczanka, Chantelle. Posiada certyfikat ukończenia seminarium - Zarządzanie  Danymi  „POLSKA  REFA”. Jest praktykiem  z doświadczeniem w obszarze szkolenia osób zarządzających  produkcją szczególnie skutecznym w  reorganizacji linii produkcyjnych, kształtowaniu prawidłowej komunikacji procesów produkcyjnych oraz prowadzeniu projektów związanych z poprawą wydajności i jakości pracy. Jest autorką nowatorskich metod zarządzania w produkcji, które wdraża w przedsiębiorstwach od ponad 10 lat prowadząc firmę           AT CONSULTING.

 

 

mgr Natalia Bublyk

Współpracuje z VIAMODA Szkołą Wyższą od jej założenia. Ukończyła z wyróżnieniem Państwową Szkołę Wyższą Przemysłu Lekkiego we Lwowie. Kontynuowała naukę w Lwowskim Narodowym Uniwersytecie im. Iwana Franki, na kierunku ekonomia międzynarodowa, gdzie zdobyła stopień magistra. Swoją wieloletnią i bogatą wiedzę merytoryczną oraz doświadczenie w praktycznym funkcjonowaniu firm konfekcyjnych na rynku krajowym i zagranicznym, (współpraca z Chinami, Rosją, Białorusią, Ukrainą, Niemcami, Danią, Francją, Holandią) fachowo przekazuje studentom w ramach zajęć w Pracowni Realizacji Wzorów. Opracowała autorską koncepcję zajęć praktycznych i prowadzi cykl oryginalnych zajęć dydaktycznych na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych na kierunku Wzornictwo, specjalność Projektowanie ubiorów i zarządzanie technologią. Uczy studentów zasad dobrego krawiectwa od podstaw, tworzy razem z nimi ich autorskie kolekcje na pokazy, konkursy, projekty dyplomowe. Swoją pracą, z zaangażowaniem i pasją inwestuje zdobyte doświadczenie zawodowe w proces kształcenia polskich profesjonalistów, świadomych teoretycznych i praktycznych aspektów funkcjonowania branży mody, dysponujących wiedzą, kwalifikacjami i umiejętnościami poszukiwanymi przez pracodawców krajowych i zagranicznych.

 

mgr Joanna Walisiak-Jankowska

Scenograf. Kostiumograf. Artysta wizualny. Pedagog. Zajmuje się wystawiennictwem, malarstwem i obrazowaniem alternatywnym. W dziedzinie scenografii w dorobku liczy ponad 20 realizacji scenograficznych i kostiumowych. Jedne z ostatnich to scenografia i kostiumy do spektaklu „Zimniej niż tu” Laury Wade w reżyserii Aniki Idczak w Teatrze Ochoty w Warszawie, scenografia i kostiumy do spektaklu „Spowiedź masochisty” R. Sikory w reżyserii Anny Turowiec w Teatrze Dramatyczny im. J. Szaniawskiego w Płocku. Kostiumy do spektakli w reżyserii Igora Gorzkowskiego „Dobry wojak Szwejk” Jaroslava Haszka w Teatrze Zagłębia w Sosnowcu, „Księżycowy chłopiec” Raymonda Quineau w Teatrze Soho w Warszawie oraz „Kometa nad Doliną Muminków” w Teatrze im. A. Mickiewicza w Częstochowie. Scenografia i kostiumy do spektaklu „Żyjemy w najlepszym z możliwych światów” w reżyserii Karoliny Kowalczyk w warszawskim Teatrze Soho. Obecnie doktorantka Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie Wydziału Scenografii w Pracowni Scenografii Teatralnej i Operowej dr hab. P. Dobrzyckiego prof. ASP. Absolwentka studiów doktoranckich Wydziału Sztuki Mediów ASP w Warszawie oraz studiów magisterskich Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu Wydziału Pedagogiczno -Artystycznego w Kaliszu. Dyplom z wyróżnieniem w pracowni malarstwa prof. zw. Andrzeja Niekrasza. Nagroda Rektora UAM w poznaniu za „Portret M”. W dorobku liczy ponad 50 wystaw zbiorowych i indywidualnych. Opiekun Ogólnopolskiego Konkursu Plastycznego „Twórczość plastyczna inspirowana muzyka dawną” przy Kaliskim Stowarzyszeniu Edukacji Kulturalnej Dzieci i Młodzieży Schola Cantorum.



 dr Wojtek Wieteska

Artysta fotograf - autor wystaw, kilkunastu albumów, esejów oraz form multimedialnych. Prowadzi autorskie zajęcia ze sztuk wizualnych, mieszka i tworzy w Warszawie. Studiował historię sztuki na Sorbonie w latach 1983-1985, a także na Uniwersytecie Warszawskim w latach 1985-1987. Ukończył również Wydział Operatorski i Realizację Telewizyjną w Państwowej Wyższej Szkole Teatralnej Telewizyjnej i Filmowej w Łodzi. Dziś to jeden z najbardziej rozpoznawalnych polskich fotografów. 

 

 

 


                                                                                          mgr Kamila Picz    

zajmuje się stylizacją i projektowaniem kostiumów: na potrzeby produkcji reklamowych (filmowych i fotograficznych), modowych sesji zdjęciowych, pokazów mody, widowisk scenicznych. Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy z wydawnictwami, domami produkcyjnymi, agencjami reklamowymi, mediami i instytucjami kultury. Pracowała przy tworzeniu kampanii reklamowych, koncepcji wizualnych oraz wizerunku scenicznego artystów. Pełne portfolio na stronie kamilapicz.com Jest również producentką sesji zdjęciowych. 

 

 

 

 

mgr Anna Wiatr

CEO Aliganza Fashion Agency. Od prawie 19 lat zarządza największą agencją komunikacji marketingowej w branży mody w Polsce. Prawnik z wykształcenia. Ukończyła również Marketing Medialny na Wydziale Dziennikarstwa UW oraz międzywydziałowe studia podyplomowe Universite de la Mode, realizowane na Wydziale Włókiennictwa Politechniki Łódzkiej we współpracy z łódzką Szkołą Filmową, ASP i Uniwersytetem Łódzkim. Karierę zawodową rozpoczynała w działach marketingu największych polskich czasopism - najpierw w „Twoim Stylu”, a następnie w „Machinie”. W 2000 roku założyła pierwszy w Polsce profesjonalny Showroom, stworzony dla zapewnienia obecności reprezentowanych w nim marek modowych, w sesjach zdjęciowych w największych magazynach lifestyle’owych (Elle, Twój Styl, Cosmopolitan, Wysokie Obcasy, etc.). Przez blisko 20 lat, Anna Wiatr miała okazję pracować z prawie 200 markami zarówno polskimi, jak i międzynarodowymi, poczynając od małych brandów projektanckich, a na globalnych gigantach kończąc. Zarządzana przez nią agencja w ostatnich latach współtworzyła i wdrażała strategie komunikacji dla takich marek jak m.in.: Solar, Etam, F&F, Birkenstock, River Island, New Yorker, Levi’s, Calzedonia, Intimissimi, Swarovski, Puma, Skechers, Deichmann i wielu, wielu innych. 

 

Marcin Samborski

Fotograf, operator, dokumentalista. Przez wiele lat związany jako fotograf z polskim rynkiem modowym. Tworzył kampanie i  lookbooki dla takich marek jak Deni Cler, Hexeline, Vistula, Wólczanka, W. Kruk, Rage Age, Wittchen, Matrix, L’oreal, Próchnik, Atlantic, Cacharel, Fashion House, Meleniewska. Współpracował z takimi magazynami jak Elle, Male MEN, Women's  Health. Prowadził projekt warsztatów fotograficznych Elle Szkoła Stylu dla Stylistów, zajęcia m.in. dla SWPS na specjalizacji PR. W ramach swojej pracy dokumentalisty stworzył m.in. filmy: „Góry są w nas”, „Polskie Konstrukcje Rajdowe”, „Neon Muzeum”, „Polska Szkoła na Białorusi” „Vlodi”.

 

 

mgr Anna Heybowicz-Mielnik   

Projektantka, magister sztuki, z wyróżnieniem ukończyła Wyższą Szkołę Sztuki i Projektowania w Łodzi w specjalności Projektowanie ubioru, obuwia i biżuterii. Zawodowo związana między innymi z markami Pretty One, Simple. Dyrektor Kreatywna w marce Caterina oraz właścicielka własnej marki modowej.  

 

 

 

 

 

 

inż. Anna Stępień-Fazlejew

Ukończyła  Politechnikę  Radomską  z tytułem inżyniera Technologii i Organizacji produkcji odzieży. Swoją przygodę z konstrukcją i szyciem ubioru zaczęła w Teatrze Narodowy i Dramatycznym w Warszawie przy odszywaniu wspaniałych  kostiumów teatralnych. W latach 1998 – 2001 była asystentką  Haliny Piwowarskiej w Telewizji Polskiej, oraz główny stylistą i kostiumologiem przy produkcjach TVP takich jak: Twoja lista przebojów, Twoja gwiazda, Lokatorzy, Czadu Maryla, Artyści dzieciom. Od 2006 do 2020 związana była z MSKPU w Warszawie. Prowadziła wykłady i ćwiczenia z materiałoznawstwa, technik krawieckich i konstrukcji ubioru. Jednocześnie współpracowała przy tworzeniu kolekcji takich marek jak: Miss Trouble, Mamatu, Borko, Love You More, Gestablishment. Obecnie prowadzi warsztaty w Ultramaszynie z technik szycia i konstrukcji ubioru męskiego oraz wspomaga agencje reklamowe i młodych polskich projektantów przy tworzeniu konstrukcji i odszywaniu trudnych i szalonych projektów. W VIAMODA odpowiada za przedmiot konstrukcja i modelowanie odzieży.

mgr Agata Kalinowska

Jest doświadczonym praktykiem w dziedzinie mody i wysokiego krawiectwa. Absolwentka  Akademii  Sztuk Pięknych w Łodzi. Dyplom z wyróżnieniem obroniła w Pracowni Projektowania Ubioru i Tkaniny. W życiu zawodowym wiele lat zajmowała się konstrukcją, jakością i technologią odzieży oraz organizacją przygotowania produkcji. Obecnie pracuje w laboratorium, w polskiej marce premium, gdzie ocenia tkaniny pod względem właściwości, jakość i składu. Swoją wiedzę teoretyczną łączy z praktyką. Zawód traktuje jak pasję i hobby a zdobytymi umiejętnościami i doświadczeniem chce dzielić się z innymi.

 

 

 

 

 

 

 

 

prof. dr hab. Mariusz Łukawski

Profesor sztuk plastycznych. Ukończył studia w Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych w Łodzi, gdzie w późniejszym czasie prowadził pracownie: Fotografii, Podstaw Projektowania Graficznego, Grafiki Wydawniczej, a od 2008 roku prowadzi Pracownię Projektowania Plakatu  i wykłady z historii designu XX w. W latach 1976-82 wraz ze Z. Dłubakiem, J. Kudajem i M. Woźnicą działał w grupie artystycznej organizującej wystawy i sympozja poświęcone awangardzie plastycznej lat 70-tych XX wieku "Seminarium Warszawskie". Współpracował z Muzeum Sztuki oraz Miejską Galerią Sztuki w Łodzi. Dla tych instytucji wykonał projekty katalogów i plakatów do kilkudziesięciu wystaw. Od 2012 roku jest również pedagogiem w VIAMODA Szkole Wyższej w Warszawie prowadząc wykłady z projektowania graficznego i kompozycji. 

 

 

mgr Aleksandra Maciejewicz

Rzecznik patentowy, prawnik, partner
w kancelarii prawnej LAWMORE, absolwentka
PS Prawa Własności Intelektualnej (UW). Wykłada prawo własności intelektualnej na uczelniach w Warszawie i Gdańsku. Mentorka w programach akceleracyjnych i inkubatorach przedsiębiorczości. Specjalistka z zakresu zarządzania własnością intelektualną, ze szczególnym uwzględnieniem prawa autorskiego i praw własności przemysłowej. Na co dzień doradza przedstawicielom branży kreatywnej, naukowcom i startupom.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

dr Kamil Zaleski

Urodził się w Lublinie. Ukończył Malarstwo na Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku, a następnie obronił prace doktorską na Wydziale Grafiki Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Zajmuje się malarstwem, rysunkiem, grafiką artystyczną i projektową. Brał udział w licznych wystawach w Polsce i zagranicą.  Członek ZPAP oraz Otwartej Pracowni, oddział w Lublinie. W VIAMODA prowadzi zajęcia m.in z grafiki. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 dr Zdzisława Świniarska

Absolwentka Szkoły Projektowania i Reklamy w Łodzi, oraz Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi. Dyplom z wyróżnieniem obroniła w Pracowni Projektowania Ubioru.

Laureatka licznych konkursów artystycznych ( m.in. Nagrodą Rektora ASP w Łodzi za najlepszy kolekcję dyplomową, główną nagrodą w konkursie „Złota Nitka”, wyróżnieniem mediów w konkursie „Złota Nitka”, główną nagrodą podczas „ Gali Dyplomowej”, główna nagroda kwartalnika MODA TOP za kolekcję dla osób puszystych.
Od wielu lat zajmuje się modą, pracuje dla firm odzieżowych, zajmuje się m.in. projektowaniem odzieży dziecięcej (marka 5-10-15) i bielizny. Jej kolekcje były pokazywane w Polsce, Chinach, Niemczech, Czechach, Rosji, na Łotwie i Słowacji. Jest współzałożycielką i projektantką marki MOOD.

Równolegle zajmuje się też pracą dydaktyczną. Jest wykładowcą Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi, Studia Niestacjonarne, VIAMODA Szkoły Wyższej w Warszawie, Wyższej Szkoły Technicznej w Katowicach, gdzie prowadzi zajęcia z projektowania i konstrukcji ubioru.

 

 

mgr Elwira Krupa

Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego, tłumacz, lektor języka angielskiego i wykładowca akademicki. Ukończyła anglistykę, polonistykę, podyplomowe studia amerykanistyczne w Ośrodku Studiów Amerykańskich UW oraz studia glottodydaktyczne w Instytucie Polonistyki Stosowanej UW.

Od początku pracy zawodowej jako wykładowca języka angielskiego związana jest z szkołami i uczelniami o profilu artystycznym, dla których zajęcia prowadzi w oparciu o autorski program nauczania języka angielskiego zawodowego (English for Specific Purposes). Specjalizuje się w nauczaniu języka branżowego w sektorze mody, współpracuje jako tłumacz z magazynami modowymi i portalami, prowadzi warsztaty języka branżowego i szkolenia w firmach odzieżowych.

 

 

 

 

 

 

mgr inż. Izabela Rzońca-Pytlak

Specjalistka od profesjonalnych systemów CAD/CAM (Computer Aided Design/Manufacturing) dla branży mody. Przez wiele lat szkoleniowiec światowego lidera w dziedzinie programów komputerowych francuskiej firmy LECTRA SYSTEMES. Inżynier o specjalności dziewiarstwo.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

dr Iwo Zmyślony

Krytyk sztuki i metodolog, autor kilkunastu publikacji naukowych oraz blisko stu esejów, wywiadów i recenzji. Studiował filozofię i historię sztuki na Uniwersytecie Warszawskim, Katolickim Uniwersytecie Lubelskim, Albert-Ludwigs-Universität Freiburg i Katholieke Universiteit Leuven. Tytuł doktora uzyskał na podstawie pracy o pozawerbalnych wymiarach poznania i wiedzy (tacit knowledge). Stypendysta programów GFPS, DAAD, MNiSW, NCN i Młoda Polska. Współpracuje z „Dwutygodnikiem” i „Kulturą Liberalną”. Wykładowca Uniwersytetu Otwartego UW i School of Form w Poznaniu.

 

 

 

 

 

 

 

 

mgr Paweł Zakrzewski

Ekspert oraz autoryzowany instruktor oprogramowania firmy Adobe. Autor kilku książek z dziedziny grafiki komputerowej, tworzenia stron i animacji HTML5, a także nowoczesnych technik multimedialnych. Na co dzień freelancer i szkoleniowiec, który w ciągu niemal 20 lat na rynku pracował z wieloma polskimi firmami i instytucjami. Entuzjasta sportów długodystansowych, a także gitarzysta. Prowadzi ćwiczenia z programu Technologia informacyjna, czyli podstaw wykorzystania programów graficznych Adobe w zakresie projektowania (nie tylko) ubiorów i elementów identyfikacji wizualnej.

 

 

 

 

 

 

dr Piotr Kaczmarek-Kurczak

Wieloletni pracownik Akademii Leona Koźmińskiego, najpierw w Katedrze Zarządzania a obecnie w Centrum Przedsiębiorczości i Katedrze Przedsiębiorczości. Zajmuje się kilkoma obszarami: jako badacz koncentruje się na procesie przedsiębiorczym, czyli odkrywaniu okazji biznesowych i sposobach ich wykorzystania. Jako doradca i konsultant zajmuje się głównie innowacją i zarządzanie zmianą, działa na styku obszaru biznesu i IT (procesy biznesowe, rozwój kapitału ludzkiego, prace badawczo-rozwojowe, nowe produkty). Ekspert, doradca i trener w projektach Warszawa Stolicą Ambitnego Biznesu, Stołeczne Forum Przedsiębiorczości, Przedsiębiorczość w sektorach kreatywnych, M-House, Market Basket, Inventorum, Akademia Młodego Menedżera, Innowator Mazowsza i wiele innych. Wspomagał rozwój m. in. Radomskiego Centrum Innowacji i Technologii, klastra technologii medycznych MedSIlesia, Centrum Przedsiębiorczości SMOLNA, Centrum Kreatywności TARGOWA itd.

Autor publikacji z dziedziny zarządzania i przedsiębiorczości w dodatku JA-MY-ONI czasopisma POLITYKA, w pismach "Problemy zarządzania" i "JMBA.CE" oraz publikacji zagranicznych.

 

 

 

 

 

 

 

mgr Dorota Dańczak-Król 

Od 2007 roku pracuje jako trener, coach przedstawiciel handlowy, manager projektów, konsultant min. w badaniach „tajemniczy klient” i doradca handlowy w firmach szkoleniowo-coachingowych.
Jako trener prowadzi szkolenia z zakresu: sztuki prezentacji i autoprezentacji, w tym radzenia sobie ze stresem, wystapień publicznych, rozwoju osobistego, obsługi klienta, obsługi reklamacji, rozmów z trudnymi klientami, asertywności, komunikacji interpersonalnej, strategii rozwiązywania konfliktów, technik miękkiej windykacji, umiejętności coachingowych w pracy menedżera, umiejętności kierowania zespołem oraz miękkich umiejętności menedżerskich, sprzedaży bezpośredniej i telefonicznej.
Zrealizowała ponad 8000 godzin szkoleń i warsztatów. 
Prowadziła szkolenia zamknięte m.in. dla: SKANSKA, G2A, PZU SA, BGŻ SA, RWE STOEN SA, Bank Gospodarstwa Krajowego SA, Polska Akcja Humanitarna, Wojskowa Agencja Mieszkaniowa, Ford - Autoryzowany Dealer i Serwis, Roche Polska Sp. z o.o.
Prowadzi warsztaty, których celem jest np. wypracowanie nowych strategii rozwojowych dla firmy/oddziałów, zmotywowanie pracowników do wprowadzania zmian w życie, oswojenie pracowników ze zmianami w organizacji, wsparcie, rozwiązanie konfliktu między działami, integracja.

 


 

 

 

 

 

 

 

dr Krzysztof J. Chmielewski 

Krzysztof J. Chmielewski uzyskał doktorat w Akademii Leona Koźminskiego w 2016 r. (z wyróżnieniem). Jego zainteresowania badawcze skupiają się na strategicznym zarządzaniu marką, w szczególności marek korporacyjnych i marketingu międzynarodowym. Wydał liczne prace z zakresu marketingu zarówno w czasopismach akademickich, jak i biznesowych, a także studia przypadków. Zanim zaczął pracować w środowisku akademickim, pracowal w branży konsultingowej oraz w badaniach rynkowych / analizach rynkowych dla międzynarodowych firm doradczych i międzynarodowych banków. Uzyskał tytuł licencjata z National-Louis University (Chicago, Il.) w dziedzinie zarządzania przedsiębiorstwem i magistra z Uniwersytetu w Bradford (Wielka Brytania) w International Business Management. Krzysztof J. Chmielewski posiada bogate doświadczenie w nauczaniu, zdobyte na studiach licencjackich, magisterskich i podyplomowych, w języku angielskim, niemieckim i polskim.


 

 

 

 

 

 

 

mgr Gabriela Czerkiewicz

Redaktor mody magazynu Harper's Bazaar i wykładowca VIAMODA, Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi i Collegium Civitas w Warszawie. Wcześniej współpracowała z takimi tytułami Viva!Moda, Fashion Magazine, Wysokie Obcasy, Male Men i Grazia.

 

dr Jolanta Tkaczyk

Doktor ekonomii w zakresie zarządzania (2007), absolwentka Zarządzania i Marketingu Szkoły Głównej Handlowej (1996), trener, adiunkt w Katedrze Marketingu Akademii Leona Koźmińskiego (od 1996). Specjalista w prowadzeniu szkoleń z zakresu marketingu, analiz rynkowych, reklamy, technik sprzedaży, obsługi klienta, zarządzania marką i zachowań konsumenckich.

Autorka ponad 80 artykułów, opracowań i monografii publikowanych w renomowanych czasopismach i wydawnictwach naukowych, a także internetowego serwisu edukacyjnego na temat marketingu (www.rynkologia.pl). Członek Stowarzyszenia ACR (Association for Consumer Research), EMAC (European Marketing Academy) oraz AAA (American Advertising Association). Jako wykładowca Akademii Leona Koźmińskiego prowadzi zajęcia z zakresu marketingu, zachowań konsumenckich, badań marketingowych oraz nowych narzędzi marketingu (studia MBA, Studia Podyplomowe Zarządzanie marketingowe, Studia Podyplomowe Zarządzanie w Administracji Publicznej, PR w praktyce, studia magisterskie stacjonarne i niestacjonarne; projekty szkoleniowe dla T-mobile, Kia, Makro Cash and Carry, PESA, Biedronki, doradztwo dla firm z sektorów kreatywnych w ramach projektu „Przedsiębiorczość w sektorach kreatywnych”), pełni funkcję kierownika Studiów Podyplomowych Zarządzanie Marketingowe oraz Zarządzanie w sektorach mody w Akademii Leona Koźmińskiego. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

mgr Zuzanna Żubka-Chmielewska

Historyk sztuki, mody i antropolog kulturowy. Doktorantka w Instytucie Historii Polskiej Akademii Nauk, gdzie zajmuje się historią ubiorów. Uwielbia tropić dawne odzieżowe zwyczaje i badać społeczne i symboliczne znaczenie stroju. Poza realną modą z zapałem analizuje kostiumy filmowe. Czasem szpera w archiwach, ale najbardziej lubi kontakt z ludźmi. Ma to niezwykłe szczęście, że robi to, co lubi i lubi to, co robi. O sztuce opowiada z pasją i nie tylko uczy jej historii, ale stara się tą pasją studentów zarażać. Często dzieli się też swoją wiedza w radiu i telewizji.

 

 

prof Zygmunt Laskowski

Projektant ubioru. Studiował na Wydziale Tkaniny i Ubioru w latach 1972-1977. Pracował w Akademii Sztuk Pięknych do 2008 roku. Pełnił funkcję prodziekana, a następnie dziekana (dwie kadencje - 6 lat) na Wydziale Tkaniny i Ubioru.  Projektował m.in. obuwie oraz wyroby kaletnicze. W ramach własnych doświadczeń twórczych i projektowych ciągle jest czynnym malarzem, grafikiem i rysownikiem. Projektowanie ubioru początkowo jako przemysłowe i seryjne przekształcił w projektowanie kostiumu filmowego, teatralnego, cyrkowego. Współpracował z Grzegorzem Królikowskim, Jerzym Kawalerowiczem, Tadeuszem Junakiem, Jerzym Gradowskim.
Na swoim koncie ma także współpracę kostiumowo scenograficzną ze studentami Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej, Filmowej i TV w Łodzi. W ramach prac naukowych jest autorem około 50 prac dyplomowych, a także ok. 100 recenzji dyplomowych w formie opisowej. Brał udział w posiedzeniach Jury konkursów projektowych takich jak: „Złota Nitka”, „Sami dla Siebie”. Był nauczycielem akademickim Politechniki Koszalińskiej w Instytucje Wzornictwa, prowadząc pracownię Projektowania Ubioru i Kostiumu.